ПРАВДА ПРО СТАН УКРАЇНСЬКОЇ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ГАЛУЗІ

На цьому ресурсі ви побачите не тільки професійний огляд преси, правдиве інформування про лікарські засоби, а й реальні дії ФармРади у боротьбі за права фармацевтів та права споживачів: документи, запити до влади, проекти законів; акції, заходи, конференції. Реальні люди, що не пошкодували життя для цієї боротьби.
Ми відкриті для спілкування: ви завжди можете звернутися до нас і поспілкуватися наживо.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© Остерігайтесь інформаційних підробок.
БУДЬТЕ ОБЕРЕЖНІ! Не станьте жертвами шахраїв! Вимагайте документацію, перевіряйте репутацію!

четвер, 15 червня 2017 р.

Перелік ліків, які будуть підлягати покриттю за кошти держбюджету, визначатиметься деталізованим описом у рамках гарантованого держпакета медпослуг

Перелік лікарських засобів, купівлю яких частково компенсуватиме держава, буде щорічно визначати деталізований опис (ДО) в рамках гарантованого держпакета медичних послуг.

Коментуючи вплив запропонованого Міністерством охорони здоров'я законопроекту про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів на фармацевтичний ринок, керівник практики в галузі охорони здоров'я київського офісу Baker McKenzie Ольга Дем'янюк і юрист цієї юрфірми Ольга Святенька, повідомили, що держава гарантуватиме повну оплату лікарських засобів, пов'язаних з наданням екстреної медичної допомоги, первинної медичної допомоги і паліативної допомоги.

За їхніми словами, конкретний перелік лікарських засобів, що підлягають оплаті, та обсяг оплати щорічно затверджуватиме Верховна Рада у вигляді ДО гарантованого пакета в рамках закону про держбюджет. Таким чином, ДО визначатиме, які лікарські засоби і в якому обсязі буде оплачувати держава.

Юристи звернули увагу, що додатково в описі може вказуватися перелік лікзасобів, що не підлягають оплаті за рахунок державного бюджету. Для оплати за рахунок держбюджету (як у формі закупівель, так і формі реімбурсації) ліки мають входити до Національного переліку основних лікарських засобів і деталізованого опису.

Вони наголосили, що запропонований Міністерством охорони здоров'я законопроект стосується лише фінансування ліків за рахунок держбюджету, тому таке обмеження не торкнеться закупівель та реімбурсації за рахунок коштів місцевих бюджетів.

Розробку ДО буде покладено на Національну службу здоров'я - новий орган, який планують створити і який виступатиме як єдиний національний замовник.

Розроблений єдиним національним замовником проект детального опису буде схвалювати Кабмін, а після - затверджувати Верховна Рада.

Мінфін спільно з Міністерством охорони здоров'я мають затвердити порядок розробки детального опису та критерії, на підставі яких єдиний національний замовник добиратиме лікарські засоби для внесення до такого опису.

Експерти компанії Baker McKenzie підкреслили, що саме від змісту і якості цього документа буде залежати рівень забезпечення потреб охорони здоров'я, зокрема від того, чи вдасться уникнути проблем, які виникли під час розробки Нацпереліку, зокрема, виключення з нього більшості органних та інноваційних препаратів.



Крім того, юристи зазначають, що за ліки, що підлягають частковій оплаті, пацієнт вноситиме доплату (або за рахунок власних коштів, або за рахунок добровільного медичного страхування) постачальникам медичних послуг/аптекам, проте в межах пропонованого Міністерством охорони тарифу співоплати, який також буде щорічно затверджуватися Верховною Радою.

Законопроект не деталізує, в якому вигляді буде встановлюватися такий тариф, - у вигляді відсотка від оптової або референтної ціни, якщо стосовно таких ліків буде введено референтне ціноутворення, чи в будь-якій іншій формі.

Постачальникам медичних послуг буде заборонено вимагати від пацієнтів доплати понад встановлений тариф. Однак для аптек таке обмеження наразі законопроектом не передбачено, зазначили експерти.

Юристи наголосили, що запропонований Міністерством охорони здоров'я і урядом законопроект не передбачає оплату медичних виробів за рахунок гарантованого пакета.

Як повідомлялося, Верховна Рада за засіданні в четвер 227 голосами прийняла за основу законопроект №6327 про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів, але відмовилася прийняти за основу законопроект №6329 про внесення змін до Бюджетного кодексу в частині фінансування сфери охорони здоров'я. Обидва законопроекти є частиною медичної реформи.

за матеріалами http://ua.interfax.com.ua/

Немає коментарів: