ПРАВДА ПРО СТАН УКРАЇНСЬКОЇ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ГАЛУЗІ

На цьому ресурсі ви побачите не тільки професійний огляд преси, правдиве інформування про лікарські засоби, а й реальні дії ФармРади у боротьбі за права фармацевтів та права споживачів: документи, запити до влади, проекти законів; акції, заходи, конференції. Реальні люди, що не пошкодували життя для цієї боротьби.
Ми відкриті для спілкування: ви завжди можете звернутися до нас і поспілкуватися наживо.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© Остерігайтесь інформаційних підробок.
БУДЬТЕ ОБЕРЕЖНІ! Не станьте жертвами шахраїв! Вимагайте документацію, перевіряйте репутацію!

субота, 29 жовтня 2016 р.

Перший вІдкритий лист ГО «ВОМФАФР» до В.О. Міністра охорони здоров'я України Супрун У.Н. щодо ціноутворення лікарських засобів


                                                           
В.О. Міністра охорони здоров'я України
                                                            Супрун У.Н.
           
ГО «ВОМФАФР» висловлює свою щиру підтримку, розробленому МОЗ України, проекту постанови Кабінету Міністрів України  «Про референтне ціноутворення на лікарські засоби». 

Вважаємо, що Порядок декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби, затвердження якого передбачає проект постанови,   містить ефективний механізм стримування цін на генеричні лікарські засоби  та на такі, що є предметом тендерних закупівель. Вказані заходи є вкрай необхідними, соціально виправданими  в умовах стрімкого падіння життєвого рівня  пересічних громадян.  

Давно пора покласти край свавіллю окремих гравців фармацевтичного ринку по неконтрольованому формуванню цін на лікарські засоби.

Також, просимо Вас звернути увагу на наступну проблему. При існуванні фіксованих граничних рівнів оптових та роздрібних надбавок, ми спостерігаємо постійне зростання цін на лікарські засоби. Таке явище має руйнівний вплив на малий та середній бізнес, який стрімко втрачає покупців. Лікарські засоби стають для громадян дедалі недоступними. Коріння зростання цін, на наш погляд, криється у відсутності дієвого державного регулювання ціни виробника, як базової ціни лікарського засобу.  

Тому, на погляд ГО, реферування та реєстрація ціни виробника при формуванні відпускних цін на загальному ринку лікарських засобів є дієвим механізмом підвищення доступності ліків для населення.

Пропонуємо розглянути можливість застосування наступного алгоритму державного регулювання цін на лікарські засоби для вітчизняних виробників:

1. Реєстрація ціни виробника. Повинна включати в себе зовнішнє реферування (порівняння із цінами сусідніх країн на оригінальні (одноджерельні) лікарські засоби), контроль маржі прибутку та обов'язковий аудит ціноутворення. Аудит первинний  (документальний) здійснює регулятор на підставі поданих виробником документальних підтверджень реєстраційної ціни та прямий (з виходом на виробництво), у разі встановлення невідповідностей, подання недостовірних даних щодо формування ціни, або окремих чинників що на неї впливають.

2. Доля чистого прибутку  у  відпускній ціні виробника не повинна перевищувати 30 % від собівартості лікарського засобу, але не більше середньої ціни виробника на оригінальний (одноджерельний) лікарський засіб іноземного виробництва за результатами   реферування (порівняння із цінами сусідніх країн).

3. Запровадження автоматичної реєстрації граничного рівня відпускної ціни лікарських засобів (граничні оптові та роздрібні надбавки) на базі зареєстрованої ціни виробника. Реєстрацію граничної ціни робить регулятор простим додаванням граничних розмірів надбавок згідно діючих постанов у сфері ціноутворення. Ефект – в умовах конкуренції на ринку оптової та роздрібної торгівлі, оператори будуть грати на її зниженні в рамках гранично зареєстрованої.

Такий алгоритм формування цін на ринку лікарських засобів не тільки підвищить рівень їх доступності для населення, але дасть істотну економію бюджетних коштів при тендерних закупівлях. Оскільки встановлюється граничний рівень відпускної ціни виробника при виході на тендер, виробники задля перемоги будуть вимушені грати на її пониженні у порівнянні з конкурентами.



Такі кроки автоматично призведуть до зменшення оптових та роздрібних цін на вітчизняні лікарські засоби, підвищать рівень їх конкурентоспроможності у порівнянні з імпортованими. Це, в свою чергу, може вплинути на формування ціни імпорту в сторону її  зниження.

Додатковим інструментом впливу повинен стати постійний моніторинг та аналіз тендерних пропозицій вітчизняного виробника, а також моніторинг його цінових пропозицій на зовнішньому ринку. Такі кроки унеможливлять маніпулювання цінами на внутрішньому ринку з метою отримання надприбутків.

Доступність лікарських засобів для населення є підґрунтям для розвитку малого підприємництва у фармацевтичній сфері, тому просимо Вас врахувати пропозиції ГО у подальшій розробці нормативно-правових актів щодо державного регулювання цін на лікарські засоби.
 
Голова ГО «ВОМФАФР»                                               Олена Пруднікова

Немає коментарів: