ПРАВДА ПРО СТАН УКРАЇНСЬКОЇ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ГАЛУЗІ

На цьому ресурсі ви побачите не тільки професійний огляд преси, правдиве інформування про лікарські засоби, а й реальні дії ФармРади у боротьбі за права фармацевтів та права споживачів: документи, запити до влади, проекти законів; акції, заходи, конференції. Реальні люди, що не пошкодували життя для цієї боротьби.
Ми відкриті для спілкування: ви завжди можете звернутися до нас і поспілкуватися наживо.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© Остерігайтесь інформаційних підробок.
БУДЬТЕ ОБЕРЕЖНІ! Не станьте жертвами шахраїв! Вимагайте документацію, перевіряйте репутацію!

четвер, 28 квітня 2016 р.

Звернення ГО «ВОМФАФР» до Першого заступника Міністра охорони здоров'я України Павленко О.С.



Першому заступнику Міністра 
                                                                             охорони здоров'я України
                                                                             Павленко  О.С.

                                   Шановна Олександра Сергіївна!

ГО «ВОМФАФР» висловлює щиру підтримку презентованій МОЗ України Концепції підвищення доступності лікарських засобів для населення.

Вважаємо, що запровадження нових програм забезпечення пацієнтів (особливо дітей), оптимізація переліку лікарських засобів (МНН), встановлення чітких правил тендерних закупівель, наведення ладу із ціноутворенням на генеричні лікарські засоби, відміна або зменшення розміру ПДВ на ліки (ГО було проти уведення ПДВ)  суттєво покращить стан забезпечення населення доступними лікарськими засобами.
З свого боку, пропонуємо застосувати окремі елементи Концепції до регулювання цін на всі лікарські засоби що знаходяться в обігу.

ГО «ВОМФАФР» вважає, що постанова КМУ від 17 жовтня 2008 р. № 955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» та  постанова КМУ  від 25.03.2009 р. № 333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення», в цілому, виконують  мету та цілі їх прийняття. Проте, на ринку лікарських засобів спостерігається певна диспропорція. На відміну від суб'єктів оптової та роздрібної торгівлі, виробники нічим не обмежені при формуванні відпускних цін. Граничний рівень відпускної ціни виробника не встановлено. Застосовується декларативний принцип, тобто виробник ставить перед фактом суспільство та контрагентів що на сьогодні ціна лікарського засобу така а не інша. При цьому жодної аргументації та алгоритму формування цін не наводиться. Постає питання, а не є це головним чинником більш високих цін на ліки в Україні у порівнянні з іншими країнами Європи?

Концепція МОЗ містить ефективний механізм стримування цін на генеричні лікарські засоби  та на такі що є предметом тендерних закупівель. Чому б цю новацію не застосувати до формування відпускних цін на загальному ринку лікарських засобів?

Пропонуємо:

1. Реєстрація ціни виробника. Повинна включати в себе зовнішнє реферування (порівняння із цінами сусідніх країн), контроль маржі та обов'язковий аудит ціноутворення. Аудит первісний на підставі поданих виробником документальних підтверджень реєстраційної ціни та прямий, у разі встановлення невідповідностей, подання недостовірних даних щодо формування ціни, або окремих чинників що на неї впливають.
2. Розмір відпускної ціни виробника не повинен перевищувати 30 % собівартості лікарського засобу. Але не більше середньої ціни виробника за результатами   реферування (порівняння із цінами сусідніх країн).
3. Запровадження автоматичної реєстрації граничного рівня відпускної ціни лікарських засобів (граничні оптові та роздрібні надбавки) на базі зареєстрованої ціни виробника. Реєстрацію граничної ціни робить регулятор простим додаванням граничних розмірів надбавок згідно зазначених вище постанов. Ефект – в умовах конкуренції на ринку оптової та роздрібної торгівлі, оператори будуть грати на її зниженні в рамках гранично зареєстрованої.

Такий алгоритм формування цін не тільки підвищить рівень доступності лікарських засобів для населення, але дасть істотну економію бюджетних коштів при тендерних закупівлях. Оскільки встановлюється граничний рівень відпускної ціни виробника, при виході на тендер, виробники задля перемоги будуть вимушені грати на її пониженні у порівнянні з конкурентами.

Додатковим інструментом впливу повинен стати постійний моніторинг та аналіз тендерних пропозицій виробника, а також моніторинг його цінових пропозицій на зовнішньому ринку. Такі кроки унеможливлять маніпулювання цінами на внутрішньому ринку з метою отримання надприбутків.

Просимо врахувати пропозиції при подальшому розгляді Концепції та розробці нормативно-правових актів щодо державного регулювання цін на лікарські засоби.

 
Голова ГО «ВОМФАФР»                                               Олена Пруднікова

Немає коментарів: