ПРАВДА ПРО СТАН УКРАЇНСЬКОЇ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ГАЛУЗІ

На цьому ресурсі ви побачите не тільки професійний огляд преси, правдиве інформування про лікарські засоби, а й реальні дії ФармРади у боротьбі за права фармацевтів та права споживачів: документи, запити до влади, проекти законів; акції, заходи, конференції. Реальні люди, що не пошкодували життя для цієї боротьби.
Ми відкриті для спілкування: ви завжди можете звернутися до нас і поспілкуватися наживо.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© Остерігайтесь інформаційних підробок.
БУДЬТЕ ОБЕРЕЖНІ! Не станьте жертвами шахраїв! Вимагайте документацію, перевіряйте репутацію!

субота, 26 березня 2016 р.

Звернення Голови ГО «ВОМФАФР» О.Є.Пруднікової до О.В.Богомолець по проекту закона О.Мусія «Про лікарські засоби»


Голові Комітету з питань охорони здоров'я 
 Верховної Ради України 
 Богомолець О.В. 




Шановна Ольга Вадимівна!

16.03.2016 року на розгляд робочої групи з дерегуляції при МОЗ України від помічника народного депутата Олега Мусія надійшла чергова редакція проекту закону «Про лікарські засоби».

 Проект є яскравим прикладом лобіювання інтересів вітчизняного та закордонного бізнесу і жодним чином не враховує інтереси та права громадян України, в тому числі представників малого підприємництва у фармацевтичній галузі.

Прикладом цього твердження є:

- Стаття 7 законопроекту. Надання права приватним клінікам проводити клінічні випробування лікарських засобів на українцях ( лобісти – ті, хто планують перетворити  клінічні випробування на прибутковий бізнес при отриманні фінансування від замовників (спонсорів) випробувань.
- Стаття 9 законопроекту. Скасування чинної заборони на залучення до клінічних випробувань дітей - сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, усиновлених дітей. Ця ж стаття скасовує чинну норму, щодо обов'язкового повідомлення  органів опіки та піклування  про факт залучення неповнолітніх та малолітніх осіб у клінічні випробування з дозволу їх батьків. Попередні редакції намагалися скасувати навіть необхідність отримання дозволу батьків на залучення  неповнолітніх дітей у такі випробування! Хто може бути лобістом таких зловісних намірів? Я, навіть, не уявляю! Напевно, людина без совісті та честі, яка не має власних дітей, ненавидить генофонд нації та прагне отримати надприбутки ризикуючи здоров'ям дітей, в тому числі, найбільш незахищених сиріт!
- Стаття 12 законопроекту. Реєстрація та введення в обіг лікарських засобів, що не пройшли клінічні випробування в повному обсязі,  а їх ефективність/шкода здоров'ю не доведено (мовою оригіналу: «характеристики даного лікарського засобу є певною мірою недостатніми»). Так звана «реєстрація під зобов'язання» є прямою загрозою для життя та здоров'я пацієнтів, оскільки легалізує на ринку України ліки, що можуть бути небезпечними! При цьому, не передбачається інформувати пацієнтів про застосування до них такої категорії ліків, тільки лікарів, що будуть здійснювати призначення (цікаво, як їх будуть заохочувати/спонукати для цього?) Лобістом норми можуть бути ті, хто намагаються зекономити час та кошти на клінічні випробування, не сплачувати кошти на страхування досліджуваних та винагороду їм.
- Стаття 47 та 48 законопроекту. Закріплення на рівні закону (легалізація) подарунків медичним та фармацевтичним працівникам при розповсюдженні лікарських засобів, скасування чинної норми ст. 78-1 ЗУ «Основи законодавства України про охорону здоров'я» щодо  недопущення отримання медичними та фармацевтичними працівниками  зразків лікарських засобів, виробів медичного призначення (крім випадків, пов’язаних з проведенням клінічних досліджень та випробувань). Легалізація розповсюдження таких зразків  у розмірі 5 упаковок на рік кожного лікарського засобу (лобісти - виробники лікарських засобів іноземного та вітчизняного походження).
- Стаття 28 законопроекту. Унеможливлення входження на ринок, перебування на ньому фізичних осіб-підприємців власників аптек. Лобістами вказаної норми у різні часи виступали різні гравці ринку, в тому числі ВГО «АПАУ», аптечні мережі та інші. Норма загрожую припиненню діяльності та ліквідації приблизно 4 000 малих підприємців, що мають 6000 аптек.
- Стаття 35 законопроекту. Створення дрібних органів ліцензування в областях на базі територіальних органів  органу ліцензування у супереч діючому законодавству та здоровому глузду  (лобіст ГО «Фармацевтична палата України» та Об'єднання роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості).
- Стаття 36 та 37 законопроекту.  Намагання запровадити Інтернет торгівлю лікарськими засобами. Намагання  запровадити відповідальне зберігання лікарських засобів, які не належать оптовим компаніям на їх оптових складах (лобіст ВГО «АПАУ»).

За весь час обговорення законопроекту у різноманітних його редакціях ГО «ВОМФАФР» постійно вказувало на небезпеку для здоров'я громадян зазначених норм і порушення авторами принципу захисту прав та здоров'я дітей-сиріт,  неповнолітніх та малолітніх осіб. Двічі з цих питань ми зверталися до Вас особисто.

Жодного разу ГО «ВОМФАФР» не надавала пропозицій та не вимагала  будь-яких преференцій для суб'єктів малого підприємництва.

Ми відстоюємо лише законне право приватних осіб-підприємців вести та започатковувати свій малий бізнес у сфері роздрібного продажу лікарських засобів. Таке право закріплено чинним ЗУ «Про лікарські засоби» та гарантовано від скасування  Конституцією України.



Однак, із разу в раз пан Мусій намагається викинути малих підприємців на вулицю! Можливо, він не може пробачити київський мітинг ФОП за його відставку з посади міністра охорони здоров'я?  Інших підстав я не вбачаю, оскільки автором не доведено доцільність закриття значної кількості аптек у сільській місцевості та аптек у мало заселених чи спальних районах міст, які є нерентабельними для аптечних мереж (низька прибутковість).

Законопроект прописує норми щодо подарунків лікарям, але жодним чином не торкається питань їх відповідальності за неправильне призначення ліків пацієнту та настання негативних наслідків для здоров'я за таких обставин! Норми щодо захисту людей відсутні…

Скільки можна перетворювати законотворчість у механізм задоволення інтересів великих гравців бізнесу? Коли народні депутати почнуть враховувати інтереси простих людей та опікуватись безпекою пересічних громадян?

Скажіть, скільки коштів коштує лобізм? Від кого залежить, щоб законопроект повернувся обличчям до людей? Ми боремося за це відчайдушно,  але раз у раз натикаємося на непробивну стіну! Ми вже готові у соціальних мережах зібрати по копійчині для того, щоб не чіпали сиріт, щоб ліки були тільки на 100% безпечними та якісними, щоб малий бізнес міг існувати, створювати робочі місця та годувати свої сім'ї.  Якщо у нашій країні це єдина можливість, ми готові це зробити…   Звісно, це емоції, але справді дістало безрезультатно доказувати щось сліпим та глухим можновладцям!

Повторно пропонуємо створити робочу групу при  Комітеті з питань охорони здоров'я Верховної Ради України щодо встановлення та опрацювання всіх наявних недоліків, їх виправлення та узгодження норм законопроекту із Конституцією України та іншими чинними законами. До складу групи необхідно залучити крім профільних громадських організацій, громадські організації споживачів (пацієнтів). Принципом прийняття норм закону повинно стати питання: чи є ця норма корисною для громадян?! Інтереси бізнесу повинні бути вторинними, а не первинними…  

Детальні зауваження, пропозиції та проблемні питання, викладені ГО «ВОМФАФР» у таблиці, що додається (дуже прошу Вас ознайомитися з нею).

Просимо врахувати позицію ГО при розгляді законопроекту Комітетом.

Вважаємо що у теперішній редакції законопроект не повинен бути винесений на розгляд Верховної Ради України.

        Своє відкрите звернення, я розміщую на сайті ГО «ВОМФАФР» для ознайомлення всіх небайдужих громадян України.

 З нетерпінням чекаю відповіді та належних кроків реагування.
З повагою,

Голова ГО «ВОМФАФР»                                                     Олена Пруднікова

Немає коментарів: