ПРАВДА ПРО СТАН УКРАЇНСЬКОЇ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ГАЛУЗІ

На цьому ресурсі ви побачите не тільки професійний огляд преси, правдиве інформування про лікарські засоби, а й реальні дії ФармРади у боротьбі за права фармацевтів та права споживачів: документи, запити до влади, проекти законів; акції, заходи, конференції. Реальні люди, що не пошкодували життя для цієї боротьби.
Ми відкриті для спілкування: ви завжди можете звернутися до нас і поспілкуватися наживо.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© Остерігайтесь інформаційних підробок.
БУДЬТЕ ОБЕРЕЖНІ! Не станьте жертвами шахраїв! Вимагайте документацію, перевіряйте репутацію!

пʼятниця, 4 березня 2016 р.

Кому вигідна заборона реклами ліків


У державних органів вже склалася традиція щороку піднімати питання про повну заборону реклами лікарських засобів. Складається враження, що всі актуальні питання в сфері охорони здоров'я вже вирішені.

Не так давно у Верховній Раді з'явився черговий законопроект на цю тему – рекламу ліків потрібно, на думку авторів, повністю заборонити. Чи призведе це хоч до одного позитивного ефекту?

Звичайно ж, немає.

Повна заборона реклами ліків, у тому числі безрецептурних, не відповідає європейській практиці. У всіх країнах ЄС реклама безрецептурних лікарських засобів дозволена. У деяких країнах існують невеликі обмеження, але повної заборони реклами безрецептурних ліків немає ні в одній країні ЄС.

Це не стосується ліків, що відпускаються за рецептом лікаря. В Україні, точно так само як в Європі, реклама рецептурних лікарських засобів заборонена. Більше того, в Україні регулювання ще суворіше – є перелік критеріїв, згідно з якими заборонено рекламувати певні безрецептурні лікарські засоби.

Стануть ліки дешевше в результаті заборони реклами? Звичайно, немає. Маркетингові бюджети фармацевтичних компаній затверджені. Ціна на лікарські засоби визначена і формується окремо; що стосується лікарських засобів іноземного виробництва – ціна затверджується в головному офісі компанії, тоді як маркетингові бюджети – це операційні витрати регіональних офісів. До здешевлення лікарських засобів це жодним чином не призведе. А якщо заборона реклами стане чинним законодавством, фармацевтичні компанії перенаправлять кошти на інші способи просування своїх продуктів.

Самолікування стане більш відповідальним, а від заборони реклами загальна грамотність населення в медичних питаннях підвищиться? Звучить абсурдно. Ні, звичайно. Пацієнт буде позбавлений інформації про асортимент, про те, що потенційно можна використовувати різні ліки, про що слід додатково проконсультуватися з лікарем. Крім того, вивчення інструкції з медичного застосування, яка додається до кожного лікарського засобу, що є обов'язковою та за її прочитання перед застосуванням відповідає пацієнт. Люди, аналізують і шукають інформацію, в будь-якому випадку продовжать її пошуки – і тут вже при прийнятті ними рішення на перший план буде виходити суб'єктивна думка тих, у кого той чи інший пацієнт інформацію «добуде» - замість того, щоб мати об'єктивну інформацію про різних лікарських засобах, наприклад, з телеекрану, і мати, таким чином, більшою базовою інформацією для спілкування з лікарем.



Інша справа, що використовуються в рекламі «образи», зміст реклами повинно контролюватися. Інформація не повинна вводити в оману, повинна відображати дані про лікувальні властивості лікарського засобу, які містяться у зареєстрованих матеріалах.

Зараз обговорюється громадськістю з'явилася в пресі інформація про те, щоб ввести заборону реклами на 2-3 роки. Коли ми чуємо таке формулювання, то відразу створюється враження, що інтереси пацієнтів тут не на першому місці.

Кому може бути вигідна така ініціатива сьогодні? Це може бути вигідно виробникам тих лікарських засобів, які вже є технологічно застарілими, які не витримують ніяких стандартів якості, і, відповідно, конкуренції з більш високотехнологічними на ринку України. В результаті заборони реклами – позбавивши населення інформації про те, що існують і застосовуються і інші ліки при схожою симптоматикою – у таких виробників більше шансів підтримати свій рівень продажів на якийсь час.

Також, при подібному підході може здатися, що ініціатива пов'язана з переділом медіаринку. Як відомо, понад 30% доходів телеканалів складає реклама лікарських засобів. Якщо вартість медіахолдингів знизиться внаслідок заборони реклами ліків, то логічно, що їх придбання стане більш вигідно людям, які потенційно готові до цього.


Наталія Сергієнко
http://nv.ua/ukr/business/experts/sergienko/komu-vigidnij-zaboronu-reklami-likiv-101191.html

Немає коментарів: