ПРАВДА ПРО СТАН УКРАЇНСЬКОЇ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ГАЛУЗІ

На цьому ресурсі ви побачите не тільки професійний огляд преси, правдиве інформування про лікарські засоби, а й реальні дії ФармРади у боротьбі за права фармацевтів та права споживачів: документи, запити до влади, проекти законів; акції, заходи, конференції. Реальні люди, що не пошкодували життя для цієї боротьби.
Ми відкриті для спілкування: ви завжди можете звернутися до нас і поспілкуватися наживо.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© Остерігайтесь інформаційних підробок.
БУДЬТЕ ОБЕРЕЖНІ! Не станьте жертвами шахраїв! Вимагайте документацію, перевіряйте репутацію!

субота, 27 лютого 2016 р.

Звернення голів Правління ГО «ВОМФАФР» та ГО ФАДО до Першого заступника міністра МОЗ України О.С. Павленко


Першому заступнику міністра  МОЗ 
України
О.С. Павленко




На шпальтах щотижневика «Аптека» розміщено звернення ГО «Всеукраїнська фармацевтична палата» на Ваше ім'я  щодо внесення змін до кваліфікаційних вимог до завідувачів аптечного складу (бази), заступників завідувачів аптечного складу (бази), завідувачів аптеки та їх заступників (http://www.apteka.ua/article/361533). Голова ГО «ВФП» пан Олег Клімов зазначив, що визначені проектом Ліцензійних умов вимоги до цих фахівців не відповідають Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників: випуск 78 «Охорона здоров’я», затвердженому наказом МОЗ України від 29.03.2002 р. № 117, звернувши увагу на  належний правовий статус Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, дотримання якого є обов’язковим. Спираючись на Довідник, голова ГО «ВФП» пропонує додати до Ліцензійних умов вимогу, щодо наявності повної вищої освіти та обов'язкового п'ятирічного стажу роботи за фахом для заміщення посад завідувачів аптечних складів (баз), завідувачів аптек та їх заступників.

Кожен має право на ініціативу, але, - на загальну думку членів ГО ФАДО та ГО «ВОМФАФР», що, можливо нажаль, не є членами ГО «ВФП», прийняття подібної ініціативи призведе до:

1) Звільнення із займаних посад завідувачів аптечних складів (баз), завідувачів аптек та їх заступників, які не мають п'ятирічного стажу роботи. 

Переважно це буде стосуватися аптек у містах. Далі, тотальне звільнення завідувачів аптек та їх заступників у сільській місцевості, оскільки чинні Ліцензійні умови передбачають: «Для аптек, розташованих у селах, селищах та селищах міського типу, посади завідувача аптеки, заступника завідувача аптеки можуть обіймати особи, що мають дипломи навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, або особи, які отримали рівень бакалавра в навчальних закладах ІІІ-IV рівнів акредитації».

Для цього, у разі прийняття такої ініціативи, МОЗ та територіальним громадам  потрібно буде порахувати кількість провізорів, що опиняться на вулиці та поповнять лави безробітних. Крім того, автоматично встане питання про закриття аптечних закладів на час пошуку працівників, які відповідають замовленим нормам. Можливоокремим закладам, особливо у сільській місцевості, прийдеться чекати від 5 до 10 років! І це при умові, що звільнені завідувачі отримають повну вищуосвіту (якщо знайдуть кошти) та успішно відпрацюють 5 потрібних років (якщо знайдуть де працевлаштуватися в умовах закриття значної кількості аптек).

2) Неоднозначного та вибіркового тлумачення норми права регулятором , що є корупційною складовою діяльності суб’экта права:

Якщо проаналізувати назву Випуску 78 «Охорона здоров’я» Довідника кваліфікаційних характеристик професій (ДКХП) працівників розроблено з урахуванням змін державних стандартів щодо класифікації професій та чинної номенклатури посад медичних працівників системи Міністерства охорони здоров’я України буде зрозуміло, що мова йде про державні стандарти щодо класифікації професій та номенклатури посад системи Міністерства охорони здоров'я України.

Аптечні заклади суб'єктів господарювання недержавної формивласності (тобто переважна більшість, в т.ч. й ФОП) не входять до системи Міністерства охорони здоров'я України  та його номенклатури.  Це саме стосується й комунальних аптек. 

3) Формування недовіри дофахового рівня підготовки фахівців фармгалузі в українських   ВУЗах та до  відповідних атестаційних комісій.

Взагалі, при підготовці таких та подібних пропозицій потрібен аналіз ситуації фармацевтичного ринку за наступними критеріями:
- чи багато нарікань у споживачів було до завідувачів аптек взагалі;
– скільки і яких саме зауважень до завідувачів аптек у державних органах нагляду/контролю;
– які пропозиції від громадськості надходили до регуляторних органів.

Та ініціатором вказаних вище пропозицій аналіз, за зазначеними критеріями, не проводився. З огляду на це виникають наступні питання:

- яку мету переслідує ГО «ВФП», штовхаючи до безробіття значну кількість завідувачів аптеками та їх заступників?
- Чи  буде це дієвим засобом  «підвищення якості надаваних послуг», що постійно декларується паном Олегом?

У зв’язку  з  викладеними вище ймовірними проблемами від запропонованої пропозиції , відсутністю відповідей на питання, що виникли, ГО ФАДО та ГО «ВОМФАФР» не підтримують дану пропозицію та не вбачають  за доцільне її прийняття.

З приводу цього просимо висловитись державний центральний орган влади та, через відкритий лист до МОЗ України – громадську спільноту, завідувачів аптек, керівників підприємств в галузі «Фармація».

З повагою, голови Правління:

ГО «ВОМФАФР»  ____________ Олена Пруднікова        ГО ФАДО___________ Тамара Литвиненкова

Немає коментарів: