ПРАВДА ПРО СТАН УКРАЇНСЬКОЇ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ГАЛУЗІ

На цьому ресурсі ви побачите не тільки професійний огляд преси, правдиве інформування про лікарські засоби, а й реальні дії ФармРади у боротьбі за права фармацевтів та права споживачів: документи, запити до влади, проекти законів; акції, заходи, конференції. Реальні люди, що не пошкодували життя для цієї боротьби.
Ми відкриті для спілкування: ви завжди можете звернутися до нас і поспілкуватися наживо.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© Остерігайтесь інформаційних підробок.
БУДЬТЕ ОБЕРЕЖНІ! Не станьте жертвами шахраїв! Вимагайте документацію, перевіряйте репутацію!

четвер, 10 вересня 2015 р.

Реформа системи державних закупівель лікарських засобів має відбутися у 2015 році за визнаними у світі стандартами – громадськість, МОЗ


Реформа державних закупівель у сфері охорони здоров’я має докорінно змінитися на користь головного вигодонабувача – пацієнта, та позбутися корупційної складової. Що можливе лише завдяки консолідації зусиль усіх задіяних до цього процесу сторін. Такої точки зору дійшли учасники круглого столу, що відбувся в Українському кризовому медіа-центрі у рамках проекту «Український медіа-центр реформ».

Говорячи про зміну у підходах, Ігор Перегінець, заступник міністра охорони здоров’я України, зазначив, що вони мають відбуватися з урахуванням успішного міжнародного досвіду. Задля чого, Міністерство охорони здоров’я України (МОЗ) постійно тримає у фокусі рекомендації, надані експертами Всесвітньої організації охорони здоров’я, Всесвітнього банку. Крім того, за підтримки Єврокомісії найближчим часом із МОЗ України почнуть співпрацю два експерти, з досвідом реформування, які сконцентруються на опрацюванні рекомендацій щодо змін у сфері реєстрації лікарських засобів та державних закупівель.

Ігор Перегінець повідомив також, що наразі завершується процес погодження двох наказів МОЗ, покликаних частково змінити підходи у державних закупівлях. Йдеться, зокрема, про затвердження клінічних протоколів, на підставі яких здійснюватиметься закупівля лікарських засобів у рамках національних програм. Другий наказ охоплює сферу управління державними запасами лікарських засобів і передбачає проведення реального обліку та аудиту наявних запасів на місцях по всій Україні та створення електронної бази, яка буде містити актуальну інформацію.

Заступник міністра охорони здоров’я також нагадав, що з 4,8 млрд. грн., передбачених у державному бюджеті на закупівлю лікарських засобів, закупівлю на 1,8 млрд. грн. здійснять міжнародні організації. «МОЗ має бачення змін, які матимуть серйозний вплив на управління системою державних закупівель лікарських засобів. Ми прагнемо формулювати предмет закупівлі прозоро, із залучення всіх можливих партнерів. Зміни відбуваються, але все не може змінитися одночасно»,- зазначив Ігор Перегінець.

Ідея якомога ширшого залучення міжнародних практик при реформування системи державних закупівель в Україні активно підтримується представниками громадських організацій. Концепція реформування системи державних закупівель лікарських засобів (далі – Концепція), яку вони презентували під час круглого столу, передбачає, зокрема збільшення частки участі міжнародних організацій у зазначених закупівлях з 35% у 2015 році до 70% у 2017 році, з подальшою (з 2019 року) їхньою заміною реімбурсацією (грошовою компенсацією пацієнтові у встановлених межах вартості ліків коштом державного бюджету). «У такий спосіб ми, фактично, відводимо міністерству трирічний коридор для проведення реформ: МОЗ, експерти зможуть сконцентруватися на проведенні тих чи інших експериментів», – пояснив Дмитро Шерембей, голова правління БФ «Пацієнти України» .

Лана Сінічкіна, партнер юридичної компанії «Арцінгер», коментуючи складові проекту Концепції, наголосила на тому, що з 10 етапів, із яких складається процес державних закупівель лікарських засобів, половина має бути реформована безпосередньо МОЗ. Експерт зазначила, що базовим є оновлення стандартів лікування, запровадження обов’язковості застосування протоколів лікування, забезпечення прозорості як у царині процедури відбору ліків, що мають закуповуватися коштом бюджету, так, власне призначення членів органів, відповідальних за відбір цих ліків. «Але без притягнення до реальної відповідальності винних у реальних злочинах, пов’язаних із життям і здоров’ям громадян, будь-яка реформа не спрацює», – впевнена Лана Сінічкіна.

Цю тезу розвинув і Віталій Шабунін, голова правління «Центру протидії корупції». «У нас у країні немає проблем із баченням реформи чи браку концепцій. Є проблема з бажанням їх втілювати. Тому я переконаний, що буде у нас лише та реформа, проводити яку МОЗ змусять громадські активісти та журналіст», – переконаний експерт.

З цією точкою зору погодилась Ольга Богомолець, голова комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я. Народна депутатка також наголосила, що елементом реформи державних закупівель має стати відкриття реєстру референтних цін і цін у референтних країнах.

http://uacrisis.org

Немає коментарів: