ПРАВДА ПРО СТАН УКРАЇНСЬКОЇ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ГАЛУЗІ

На цьому ресурсі ви побачите не тільки професійний огляд преси, правдиве інформування про лікарські засоби, а й реальні дії ФармРади у боротьбі за права фармацевтів та права споживачів: документи, запити до влади, проекти законів; акції, заходи, конференції. Реальні люди, що не пошкодували життя для цієї боротьби.
Ми відкриті для спілкування: ви завжди можете звернутися до нас і поспілкуватися наживо.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© Остерігайтесь інформаційних підробок.
БУДЬТЕ ОБЕРЕЖНІ! Не станьте жертвами шахраїв! Вимагайте документацію, перевіряйте репутацію!

понеділок, 24 серпня 2015 р.

Відкритий лист Президенту України та Прем’єр-міністру України від ГО «ВОМФАФР»


                                                                     Президенту України
                                                                Порошенку П.О.
                                                                               Прем’єр-міністру України 
                                                                                 Яценюку А П.


Шановний Петре Олексійовичу!
 Шановний  Арсеній Петрович! .

ГО «ВОМФАФР» звертається до Вас з приводу кризи системи державного нагляду  у сфері обігу лікарських засобів.

Ще 10 вересня 2014 року КМУ прийнято постанову № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади», якою передбачено утворення Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками шляхом злиття Держлікслужби України та Державної служби з контролю за наркотиками.

Пройшов майже рік!

Держлікслужба знаходиться у стадії затяжної ліквідації. Її працівники не впевнені що знайдуть собі місце у новій структурі, а відтак, мало хто бажає напружувати сили задля якісного та своєчасного виконання завдань сьогодення. Відсутність перспектив породжує відсутність відповідальності.

Таке карколомне у своїй повільності реформування  органів державної влади, поєднане із небажанням призвести нормативну базу до відповідності із діючим законодавством, створює всі підстави для повного колапсу галузі.

Справа в тому, що органи, які перебувають у стадії ліквідації, повністю не спроможні виконати всі вимоги Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», який набрав чинності 28.06.2015 року.

За вказаним законом, саме орган ліцензування розробляє та подає на затвердження Кабінету Міністрів України проекти ліцензійних умов та змін до них (частина 2 статті 6 Закону).
Положення про Держлікслужбу України що ліквідується, не передбачає самостійної розробки регуляторних актів. Натепер, МОЗ України намагається розробити проект ліцензійних умов у сфері обігу лікарських засобів, що є порушенням ст. 6 Закону, а відтак правового порядку в Україні, закріпленого статтею 19 Конституції.

Вочевидь, що головним завданням Уряду для стабілізації ситуації у фармацевтичній галузі є активізація заходів по утворенню нового органу державного контролю (нагляду) у сфері ліцензування та контролю якості лікарських засобів. Проте, дотепер навіть не призначено керівника новоствореного органу!

За постановою КМУ від 20 жовтня 2011 року №1074, забезпечення    здійснення    заходів,    пов'язаних    з провадженням  діяльності  утвореним  органом   виконавчої   влади, покладається на його керівника.  Керівник  утвореного  органу  виконавчої влади забезпечує здійснення заходів, пов'язаних з державною реєстрацією такого органу; підготовкою проекту положення про зазначений орган, пропозицій щодо  встановлення граничної     чисельності працівників такого органу; затвердження  відповідно  до закону структури та штатного розпису апарату даного органу і кошторису;  вирішенням інших питань відповідно до законодавства.

Вказана постанова передбачає, що орган   виконавчої   влади,   утворений   в    результаті реорганізації,   здійснює   повноваження   та  виконує  функції  у визначених  Кабінетом  Міністрів  України сферах компетенції з дня набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення  здійснення  таким  органом  повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється. До набрання чинності такого акту, функції  з формування і реалізації  державної  політики, продовжує виконувати орган, діяльність якого припиняється (у даному випадку Держлікслужба України).

При цьому, акт  Кабінету    Міністрів   України   про   можливість забезпечення  здійснення  Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками повноважень  та  виконання  функцій  органу  виконавчої влади,  що припиняється,  видається після здійснення  заходів,  пов'язаних  з державною   реєстрацією  утвореного  органу  виконавчої  влади  як юридичної особи  публічного  права,  затвердженням  положення  про нього,  структури  та штатного розпису його апарату,  кошторису та заповненням 30 відсотків вакансій. 

Всі розуміють скільки часу потрібно витратити на виконання вказаних заходів, враховуючи ще й вимоги конкурсного відбору на вакантні посади державних службовців.

Без призначення керівника Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками виконати вимоги постанови КМУ від 20 жовтня 2011 року №1074 неможливо!

Однак пройшов майже рік з часу початку оптимізації та реформування центральних органів виконавчої влади, зокрема у сфері обігу лікарських засобів…

Ані МОЗ України, ані Держлікслужба України, діяльність якої припиняється не мають законних прав подати на затвердження КМУ нові ліцензійні умови провадження діяльності у сфері обігу лікарських засобів.

Без нових ліцензійних умов, Держлікслужба не має права здійснювати перевірки дотримання ліцензіатами Ліцензійних умов (лист Державної регуляторної служби України №5905/0/20 від 12.08.2015 р.), під питанням знаходиться і процес видачі ліцензій та відкриття нових місць провадження діяльності вже існуючих ліцензіатів.

Відсутність повноважень у органів, що знаходяться у стадії ліквідації, відсутність регуляторного акту у сфері ліцензування видів господарської діяльності (виробництво, імпорт, оптова та роздрібна торгівля лікарськими засобами) несуть загрозу не тільки для суб'єктів господарювання, але і для споживачів лікарських засобів!

Ми закликаємо Вас негайно втрутитись у ситуацію та вирішити першочергові заходи щодо стабілізації ситуації у сфері обігу лікарських засобів, а саме:

1. Термінове призначення керівника  Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками.
2. Сприяння призначеному керівнику у негайній державній реєстрації зазначеного органу, затвердженні положення про нього, структури та штатного розпису його апарату, кошторису та заповнення хоча б 30% вакансій.
3. Термінове прийняття акту Кабінету Міністрів України про можливість забезпечення  здійснення  Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками повноважень  та  виконання  функцій  Держлікслужби України. Одночасно, визначення новоствореного органу, органом ліцензування у сфері обігу лікарських засобів.
4. Приведення Ліцензійних умов діяльності, які втратили чинність у  відповідність  до  Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» шляхом розробки проекту нових ліцензійних умов Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками із послідуючим затвердженням Кабінетом Міністрів України.

Якщо терміново не здійснити вказаних заходів, держава може втратити контроль над фармацевтичною галуззю у найближчий час!


Голова ГО «ВОМФАФР»                                                  Олена Пруднікова

Немає коментарів: