ПРАВДА ПРО СТАН УКРАЇНСЬКОЇ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ГАЛУЗІ

На цьому ресурсі ви побачите не тільки професійний огляд преси, правдиве інформування про лікарські засоби, а й реальні дії ФармРади у боротьбі за права фармацевтів та права споживачів: документи, запити до влади, проекти законів; акції, заходи, конференції. Реальні люди, що не пошкодували життя для цієї боротьби.
Ми відкриті для спілкування: ви завжди можете звернутися до нас і поспілкуватися наживо.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© Остерігайтесь інформаційних підробок.
БУДЬТЕ ОБЕРЕЖНІ! Не станьте жертвами шахраїв! Вимагайте документацію, перевіряйте репутацію!

середа, 3 червня 2015 р.

Виступ Голови ГО «ВОМФАФР» Олени Пруднікової на 4– му Міжнародному фармацевтичному форумі "Аптеки Світу - 2015"


Від імені ГО «ВОМФАФР» бажаю висловити низку зауважень та проблемних питань, які виникли до створеної ГО «Всеукраїнська фармацевтична палата» та проекту Закону України «Про фармацевтичне самоврядування», розробленого за її участю. 

Складається враження, що ГО «Всеукраїнська фармацевтична палата»  всіма доступними і недоступними засобами намагається монополізувати контроль над фармацевтичною галуззю та фармацевтичними працівниками.

Чому я говорю про монополізацію? Вивчите статут ГО та законопроект, що нею розроблений. Ви зустрінете там постійно повторювані меседжі  «Єдина самоврядна організація», «Єдиний реєстр провізорів та фармацевтів України». Ці меседжі «важко переоцінити», адже вони красномовні та відверті. Однак виникає дуже багато запитань, як до законопроекту, так і до ГО «Всеукраїнська фармацевтична палата» особисто.

На наш погляд, ГО «Всеукраїнська фармацевтична палата» відверто вийшла за межі діючого законодавства, передбачивши у своєму статуті видачу ліцензій. Ліцензування в Україні регулюється Законом України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності». Видача ліцензій на вид діяльності «гуртова та роздрібна реалізація лікарських засобів», ліцензії на виготовлення лікарських засобів в аптечних умовах та персональної ліцензії на надання фармацевтичних послуг, прописані у статуті ГО, є порушенням згаданого закону України. Тобто, ще на стадії утворення ГО «Всеукраїнська фармацевтична палата»  вийшло за межі діючого законодавства України. Стало, так би мовити, поза законом.

Крім того, ГО «Всеукраїнська фармацевтична палата», будучи розробником  Закону України «Про фармацевтичне самоврядування», фактично є його першим порушником. Саме так, оскільки, згідно статті  3 проекту, передбачено, що визначення «фармацевтична палата» та похідні від нього може використовувати лише та організація, яка створена і діє відповідно до цього закону.

Закон ще на стадії проекту, його ще не прийнято Верховною Радою України, а   ГО «Всеукраїнська фармацевтична палата» вже існує, вона вже зареєстрована та функціонує на повну, використовуючи визначення та похідні. З першого погляду дуже дивно. А якщо пильніше придивитися, нічого дивного немає. Повернемося до питань монополізації. ГО «Всеукраїнська фармацевтична палата», мабуть, вважає, що етично та практично правильним є спочатку створити ГО, а потім саме під нього прописати закон. При цьому бажано позбавити всіх інших конкурентів навіть примарної можливості посісти заброньоване заздалегідь місце. Законопроект прописаний під конкретно створену організацію, і це побачила не тільки ГО «ВОМФАФР», до такого саме висновку дійшла й ВГО «АПАУ», та, мабуть, і багато інших.

«Дивовижним» збігом  є й ведення «Єдиного реєстру провізорів та фармацевтів України». Його ведення вже прописано у статуті ГО «Всеукраїнська фармацевтична палата», а законопроект визначає метою професійного самоврядування сприяння та організаційне забезпечення ведення Реєстру провізорів та фармацевтів України в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.  Кабінет Міністрів ще нічого не визначив, а статут вже є.



Панове очільники ГО  «Всеукраїнська фармацевтична палата», шановні розробники законопроекту, про які «конкурсні основи» визнання статусу самоврядної професійної організації Кабінетом Міністрів України йде мова  у статті 7 законопроекту? Ви перетворили законотворчість на справжній фарс!

Хочу довести до відома присутніх ще одну, так би мовити, тіньову  сторону законопроекту та  діяльності  ГО  «Всеукраїнська фармацевтична палата».
Щотижневик «Аптека» 22.12.2014 року цитує виступи засновників та членів  ГО  «Всеукраїнська фармацевтична палата».

Наприклад: Людмила Горюнова, голова правління Київської обласної асоціації аптечних працівників заявила: «Фармацевтична палата зможе контролювати виникнення надмірної кількості приватних аптечних закладів». Ось одна з не задекларованих ні в одному статутному документі мета. Монополізація, знешкодження конкурентів. Жодного натяку на об'єднувальну функцію, навпаки, жорстока боротьба за місце під сонцем.  Чи   можна давати  такій організації державні важелі та контрольні повноваження? Я вважаю, що ні в якому разі не можна!

Викликає занепокоєння той факт, що створення ГО «ВСЕУКРАЇНСЬКА ФАРМАЦЕВТИЧНА ПАЛАТА» відбувалося за ініціативи Об'єднання роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України - ООРММПУ (голова Печаєв Валерій Костянтинович), а адреса  місцезнаходження (за Реєстром) ГО «ВСЕУКРАЇНСЬКА ФАРМАЦЕВТИЧНА ПАЛАТА» ( 01033, м.Київ, ВУЛИЦЯ ШОТА РУСТАВЕЛІ, будинок 23) співпадає із юридичною адресою «ООРММПУ», яке є  всеукраїнським  об'єднанням підприємств фармвиробників України. Натепер, ГО «ВСЕУКРАЇНСЬКА ФАРМАЦЕВТИЧНА ПАЛАТА» активно лобіює питання ціноутворення на користь саме ООРММПУ, яким зобов'язана своїм життям. Отже, створення самоврядної організації за таким сценарієм та на таких засадах, як пропонується законопроектом призведе тільки до негативних наслідків і не призведе до досягнення задекларованої мети.

Членство у фармацевтичній палаті є добровільним. Яким чином вона буде вести Реєстр провізорів та фармацевтів України, в тому числі тих, хто не бажає та має конституційне право не набувати членства у такій організації? Я вважаю, що такий реєстр може бути компетенцію виключно органу державного нагляду у фармацевтичній сфері. Не член самоврядної організації не повинен передавати свої персональні дані для обробки, зберігання та використання неурядовій організації. В іншому випадку, така норма може стати прихованим засобом тиску на осіб для примусового вступу у організацію.

Відповідно до законопроекту, членами фармацевтичної палати є обмежене коло осіб, а саме, провізори та фармацевти, що працюють в аптечних закладах, медичних закладах та/або науково-педагогічні працівники (згідно пояснювальної записки та змісту законопроекту).
В той же час, згідно частини 2 статті 5 Законопроекту : Керівний склад постійно діючого органу фармацевтичної палати, керівник та заступники керівника виконавчого органу, керівники структурних підрозділів, керівник юридичної служби фармацевтичної палати не можуть перебувати у трудових відносинах у фармацевтичних або аптечних закладах та прямо або опосередковано бути пов’язаними відносинами контролю з членами організації.

Якщо членами фармацевтичної палати є виключно провізори та фармацевти, то звідки з'являються  керівник та працівники юридичної служби, які потребують юридичної фахової освіти?

І це ще не все. Законопроект та ГО  «Всеукраїнська фармацевтична палата» претендують на контроль за фармацевтичними працівниками всіх без винятку аптечних закладів, планують видавати ліцензії на види діяльності, однак повністю ігнорують суб'єктів господарювання, які не можуть бути членами самоврядної організації, якщо не матимуть фахової освіти. Отже, контроль над цими суб'єктами встановлюється через контроль за їх працівниками, опосередковано, але дуже надійно і щільно.

Частина друга прикінцевих положень має наступну норму:
 Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня опублікування Закону України «Про фармацевтичне самоврядування» забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади України їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.
Однак жоден нормативно-правовий акт жодного міністерства та іншого центрального органу не суперечить в жодній частині запропонованому законопроекту! Про який рівень підготовки законопроекту слід говорити за таких обставин?

Є безліч інших зауважень до законопроекту. На моє переконання, у такому вигляді він не повинен розглядатися та прийматися Верховною Радою України!  

Немає коментарів: