ПРАВДА ПРО СТАН УКРАЇНСЬКОЇ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ГАЛУЗІ

На цьому ресурсі ви побачите не тільки професійний огляд преси, правдиве інформування про лікарські засоби, а й реальні дії ФармРади у боротьбі за права фармацевтів та права споживачів: документи, запити до влади, проекти законів; акції, заходи, конференції. Реальні люди, що не пошкодували життя для цієї боротьби.
Ми відкриті для спілкування: ви завжди можете звернутися до нас і поспілкуватися наживо.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© Остерігайтесь інформаційних підробок.
БУДЬТЕ ОБЕРЕЖНІ! Не станьте жертвами шахраїв! Вимагайте документацію, перевіряйте репутацію!

понеділок, 27 квітня 2015 р.

Кабмін заклав можливості для корупції в документ про створення резерву ліків


У експертів виникли численні питання до настільки важливого розпорядженням Кабміну.

У розпорядженні Кабінету міністрів №300-р від 31.03.2015 р. ""Про затвердження переліку та норм накопичення у системі екстреної медичної допомоги лікарських засобів і медичних виробів першої необхідності для організації медико-санітарного забезпечення цивільного населення під час особливого періоду", яким в Україні має бути створено державний резерв ліків, закладена корупційна складова, а також є інші питання, пов'язані з якісним і кількісним наповненням.

Як пише в статті для Інна Ведернікова, у переліку понад 300 лікарських препаратів. "Понад сотню виробів медичного призначення, включно з інструментами і обладнанням. Що їх прямо в якихось неймовірних кількостях повинні закупити регіони для формування державного резерву ліків. Притому — за кошти державної субвенції на екстрену медичну допомогу. Десятки тисяч упаковок "Спазмалгону", "Ібупрофену", "Но-шпи", "Новокаїну"… Тисячі дефібриляторів, бактеріологічних лабораторій, мікроскопів і т.п. мають гарантувати нам екстрену медичну допомогу, якщо прийде лихо. І ось коли всю цю державну турботу й любов скласти і оцінити (в чому допомогли експерти від медичного менеджменту та фармринку) — близько 45 млрд грн виходить. Ого! Бюджет усієї охорони здоров'я на 2015-й трохи не дотягує до 9 млрд грн", - йдеться в статті.

Автор задається кількома резонними питаннями, які виникли під час вивчення документа:

— чому медичні препарати зазначені в переліку не у формі непатентованих міжнародних найменувань, а як торгові назви? Щоб відмовитися від тендерів на користь уже обраних конкретних компаній — виробників ліків, чи як;

— чому вагома частина препаратів, які потрапили до переліку, не входять у державний лікарської формуляр екстреної допомоги? Незрозуміло, навіщо державі витрачати на них гроші, коли ними гострих станів не лікують;

— чому ліки та медичні вироби розподілено по різновеликих областях не тільки в неймовірно великих кількостях, а й за принципом зрівнялівки?

відправила інформаційний запит міністру охорони здоров'я з цими та іншими питаннями.

  Але у відповідь отримали відписку від прес-служби відомства, в якому вона аніскільки не сумнівається в коректності розпорядження Кабміну.

  Тим часом опитані експерти медичної галузі розкритикували розпорядження Кабміну.

За словами завідувача кафедри менеджменту охорони здоров'я НМУ ім. Богомольця Валентина Парія, в нього є питання щодо якісної складової документа.

"В Україні заведено в таких документах зазначати міжнародну непатентовану назву, в жодному разі — не торгову. Щоб виключити конфлікт інтересів. Але частина найменувань у переліку вказана саме у формі торгових назв, що чітко свідчить про наявність такого конфлікту.

Більше того, я багато років займаюся стандартизацією медичних технологій. Є такі поняття, як державний медичний стандарт, клінічний протокол, табель оснащеності та лікарський формуляр. Останнє — це перелік життєво необхідних ефективних, фінансово доступних лікарських препаратів, які можуть бути використані при наданні екстреної медичної допомоги. Однак у переліку розпорядження є аж 84(!) препарати, котрі не включені до цього формуляру й належать до умовної групи другорядних медичних препаратів. Ці препарати не входять і в клінічні протоколи. Питання в тому, чому, коли ми говоримо про екстрені стани, про що, власне, і йдеться в розпорядженні, ми раптом (чи не раптом?) включаємо в список препарати, котрі до лікування таких не мають жодного стосунку?" - сказав Парій.

Також, до списку включено ще й ліки, яких зараз — із різних причин: перереєстрація, ліцензування, припинення випуску — немає на ринку. Тоді як на тому ж таки ринку ліків легко придбати аналоги, виготовлені іншими компаніями.

Також, експерт задався питанням, яким чином визначалася норма препаратів на регіони. "Хіба можна порівнювати ту ж таки Дніпропетровську область, де живуть 3,2 млн чоловік, і, наприклад, Тернопільську — з 1 млн жителів? При цьому їм однаково належить по 1514 бактеріологічних лабораторій і по 302 тис. одиниць, приміром, тієї ж таки неформулярної настойки валеріани", - сказав Парій, додавши, що у нього складається враження, що професійні експерти взагалі в очі не бачили цей документ.

Президент Української Федерації громадських організацій сприяння охороні здоров'я громадянського суспільства Володимир Загородній зазначає, що корупційна складова в розпорядженні Кабінету міністрів №300-р очевидна.

"Як взагалі такий непрофесійний і непрозорий документ міг не тільки з'явитися, а ще й пройти ухвалення на найвищому державному рівні. Ба більше, в мене була розмова з представниками міністерства щодо авторства розпорядження. То вони заявили, що самі не знають, звідки, взагалі, взявся цей перелік і хто його формував", - сказав Загородній.

"За моєю інформацією, деякі мобілізаційні резерви вже створено. Однак за півроку держава так і не змогла забезпечити потреб людей, котрі постраждали у зоні АТО. Весь цей час триває метушня, чиновники перебувають у перманентному процесі бюрократичного листування і все ніяк не з'ясують, що можна брати з баз спеціального призначення, а чого — не можна… Тим часом медикаменти лежать на складах, термін придатності спливає, а люди страждають без ліків. Ось про що слід думати уряду, перш ніж винаходити такі велосипеди. Треба просто взяти й подивитися, як було, що маємо сьогодні і як зробити, аби реально допомогти людям тут і тепер, а також застрахувати їх від лиха завтра", — підбив підсумок В.Загородній.



Є питання і щодо фінансової сторони питання. Як пояснив Володимир Гончаров, начальник відділу мобілізаційної роботи та медицини катастроф департаменту охорони здоров'я Полтавської ОДА, кошти державної субвенції у цьому році вже були виділені областях виключно на забезпечення медикаментами оперативного процесу служб екстреної допомоги, а ніяк не на створення резерву, який би лежав і чекав військового часу. Більше того, ця державна субвенція була виділена пропорційно кількості населення в областях.

"Таким чином, очевидно, що якихось значних коштів на резерв у нас немає. Тим більше що в резерв включено не тільки ліки, а й медичну апаратуру. А це зовсім інші обсяги. Та на прописаний 121 "дефібрилятор-монітор вищого класу з термовідеопринтером" ніякої нинішньої субвенції не вистачить! При цьому про якусь додаткову державну допомогу в розпорядженні не йдеться", - сказав Гончаров.

Джерело: УкрМедіа

https://ukr.media/politics/234941/

Немає коментарів: