ПРАВДА ПРО СТАН УКРАЇНСЬКОЇ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ГАЛУЗІ

На цьому ресурсі ви побачите не тільки професійний огляд преси, правдиве інформування про лікарські засоби, а й реальні дії ФармРади у боротьбі за права фармацевтів та права споживачів: документи, запити до влади, проекти законів; акції, заходи, конференції. Реальні люди, що не пошкодували життя для цієї боротьби.
Ми відкриті для спілкування: ви завжди можете звернутися до нас і поспілкуватися наживо.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© Остерігайтесь інформаційних підробок.
БУДЬТЕ ОБЕРЕЖНІ! Не станьте жертвами шахраїв! Вимагайте документацію, перевіряйте репутацію!

субота, 31 січня 2015 р.

Заборона на рекламу лікарських препаратів у ЗМІ суперечить Угоді про асоціацію з ЄС


Київ. 29 января. УНІАН:   Заборона на рекламу безрецептурних лікарських препаратів у засобах масової інформації, передбачена під час реформування сфери охорони здоров'я, суперечить умовам підписаної Угоди про асоціацію між Україною і Європейським Союзом. Про це під час круглого столу в УНІАН заявив гендиректор Української асоціації видавців періодичної преси Олексій Погорєлов.
  • «Заборона реклами фармацевтичних виробів не є стандартом Європейського Союзу. У ЄС відпрацьовано законодавче регулювання фармацевтичної реклами. Більш глибокі обмеження в Україні суперечитимуть зобов'язанням Угоди про асоціацію з Європейським Союзом», - сказав Погорєлов.
Присутній на круглому столі керівник відділу аналітики дослідницької компанії Proxima Research Олег Добранчук відзначив, що у разі заборони реклами лікарських засобів у ЗМІ ціни на медикаменти замість того щоб знизитися, можуть, навпаки, зрости.
  • «Що відбудеться у разі відміни телевізійної реклами? У виробника не залишиться засобів комунікацій зі споживачем. Відповідно, куди піде виробник? Він піде до лікаря... Для виробника робота з лікарями – більш дорогий інструмент, ніж телевізійна реклама, і це виявлятиметься у вартості лікарських засобів», - сказав Добранчук, відзначивши, що згідно з дослідженнями компаній, які вимірюють споживчі переваги, реклама впливає на вибір медикаментів лише для 2% пацієнтів в Україні.
За словами радника з правових питань групи «1+1Медіа» В’ячеслава Мієнка, заяви про те, що заборона на рекламу приведе до зниження ціни на ліки, є міфом.
  • «Це міф, що без реклами ліки подешевшають. Рекламні бюджети фармкомпаній просто перерозподіляться і підуть в інші сфери», - сказав Мієнко.
Він також відзначив, що заборона на рекламу безрецептурних лікарських засобів дуже негативно позначиться на діяльності українських засобів масової інформації, значну частину доходів яких становить реклама медикаментів.

«Це однозначно може призвести до скорочення рекламного ринку, що безпосередньо вплине на діяльність ЗМІ. Зрештою може призвести до скорочення робочих місць», - наголосив Мієнко.

Як відзначив начальник відділу маркетингу безрецептурних препаратів компанії «Фармак» Юрій Маркевич, реклама медикаментів у ЗМІ є інструментом підвищення конкуренції на ринку серед вітчизняних виробників, а заборона на її розповсюдження стане обмеженням права громадян на одержання різноманітної інформації.
  • «Людина має право на інформацію, свідомо розуміючи, що його хворобу можуть лікувати кілька лікарських засобів. Він має повне право запитати лікаря, що той думає про ті чи інші ліки», - сказав Маркевич.
  • Голова ВО "ВОМФАРМ" (ФармРада) Олена Пруднікова :"Шановне товариство – представники ЗМІ, вітчизняні та закордонні виробники, громадо! Що нас чекає сьогодні в фармацевтичній галузі? Я представляю асоціацію українських аптек, до якої здебільше входять представники аптек у селах та невеликих містечках. 
Сьогодні ми вже бачимо, як реагують люди на можливе введення ПДВ  чи заборону реклами. Все, що відбувається, стосується  порівну і тих, хто продає ліки, і тих, хто їх покупає, і тих, хто їх призначає. Тенденція одна – ті, хто займаються корупцією на фармацевтичному ринку сьогодні ще більше заробляють, ніж учора. Бо це гроші, які заробляються на хворих людях. Проте, влада виправдовується. Але чому, прикладом, іноземні виробники не кажуть відверто – скільки грошей вони вкладають в сертифікацію, ліцензування та трьохрівневий контроль якості, а також на доправлення в Україну з Європи  медпрепаратів іноземних виробників.

Звісно, це прикрита тема. Та чи відомо владі і ВРУ, що гроші на рекламу не є самими визначними, які  сприяють  здороженню медпрепаратів, бо головною складовою в дорожчанні цін на ліки є, звичайно, корупція.

Ще восени 2014 р. влада намагалася  приборкати її, реформувавши сьогоднішню Держлікслужбу, яка займається ліцензуванням та контролем якості лікарських препаратів і до якої сьогодні належить у областях України 700 чиновників, які хоч і не отримують заробітної платні, але тримаються за свої місця, і ладні самі платити голові служби тільки за те, щоб залишатися у штаті. Коли у листопаді 2014 року замість цих хабарників перевірку аптек у областях робили представники СБУ та міліції, то було виявлено втричі більше порушень, і усі штрафи було сплачено у державну казну, а не до кишень цих здирників, які і сьогодні чекають, щоб повернулася пора, коли вони почнуть брати знову і за ліцензування, і за сертифікацію, і помісне. Бо в кожну процедуру владено елемент корупції.

Тому виникає питання: хто призупинив реорганізацію Держлікслужби і знову завів теревені про ПДВ, заборону реклами, і таке інше, не зважаючи на те, що кошти на корупції більш значні, аніж у всіх різних чинників, названих разом.
Лише один приклад. Український інститут якості на місцях збирає сьогодні гроші за все, звиняйте, навіть за майбутні зміни. І це вже не смішно.

Сьогодні мають бути процедури прозорі, а апарат ефективним. Тобто зменшеним і не корумпованим." - сказала Голова ВО "ВОМФАРМ" (ФармРада) Олена Пруднікова

Як повідомляв УНІАН, у тексті Коаліційної угоди, підписаної в парламенті наприкінці листопада минулого року, передбачається ввести в Україні заборону на рекламу лікарських препаратів у засобах масової інформації.

За матеріалом http://press.unian.net/pressnews/1037880-zapret-na-reklamu-lekarstvennyih-preparatov-v-smi-protivorechit-soglasheniyu-ob-assotsiatsii-s-es-ekspertyi.html

Немає коментарів: