ПРАВДА ПРО СТАН УКРАЇНСЬКОЇ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ГАЛУЗІ

На цьому ресурсі ви побачите не тільки професійний огляд преси, правдиве інформування про лікарські засоби, а й реальні дії ФармРади у боротьбі за права фармацевтів та права споживачів: документи, запити до влади, проекти законів; акції, заходи, конференції. Реальні люди, що не пошкодували життя для цієї боротьби.
Ми відкриті для спілкування: ви завжди можете звернутися до нас і поспілкуватися наживо.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© Остерігайтесь інформаційних підробок.
БУДЬТЕ ОБЕРЕЖНІ! Не станьте жертвами шахраїв! Вимагайте документацію, перевіряйте репутацію!

вівторок, 4 листопада 2014 р.

Олена Євгенівна Пруднікова – дещо про наміри, пропозиції та сподівання


Пруднікова Олена Євгенівна - Голова Громадської Організації «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ «МИКОЛАЇВСЬКА ФАРМАЦЕВТИЧНА АСОЦІАЦІЯ ФАРМРАДА»


В останні місяці в окремих Інтернет ЗМІ з'явилися критичні статті щодо мене та діяльності ГО, яке я очолюю. Я пов'язую це із спробами дискредитувати ГО та мене особисто, у зв'язку із позицією, яку ми займаємо по захисту малого підприємництва та критику, яку ми висловлюємо по відношенню до керівництва Держлікслужби України. У багатьох статтях лунає теза, що про мене достеменно нічого невідомо. Не думаю, що серед фармацевтичної спільноти, яка цікавиться перебігом подій в галузі знайдеться багато людей, що не знають про наше ГО. Але для тих, хто недавно долучався до спостереження, або участі у фармацевтичному житті я вирішила особисто розповісти про себе та ГО, яке я очолюю.

Я народилася у м. Вознесенськ Миколаївської області. Одружена, маю доньку та сина. У фармацевтичному бізнесі вже 18 років. У 1996 р. разом із чоловіком створила приватне підприємство «Авіцена», на базі якого відкрила аптеку у м. Вознесенськ. Наприкінці 1999 р. отримавши кредит, викупила у м. Вознесенськ неприбутковий ресторан, та у середині 2000 р. переобладнала його (100 кв.м.) під аптеку. Після цього, тодішній очільник Держлікінспекції у Миколаївській області Щербакова С.І. здійснила спробу встановити щомісячну данину для себе у розмірі 500 доларів США. Я не погодилася з цим та звернулась по допомогу до відділу по боротьбі з корупцією УБОЗ УМВС у Миколаївській області. Хабарницю було затримано на гарячому, а згодом вона понесла судове покарання. Проте, протягом двох років, я та мої працівники витримували шалений тиск з боку контролюючих органів області, у якості помсти за небажання платити хабарі. Були спроби й позбавити ліцензії на право роздрібної торгівлі лікарськими засобами. Не вийшло, вистояли, хоча ПП «Авіценна» згодом прийшлося закрити. Надалі, розпочався мій шлях приватного підприємця. З 1999 по 2002рр. я очолювала асоціацію підприємців м. Вознесенська. У зв'язку з народженням другої дитини та переїздом до м. Миколаєва в 2002 р. я склала з себе ці повноваження. Відкрила аптеку у Миколаєві. Крім аптеки, у м. Миколаєві реалізували із чоловіком  свою давню мрію – відкрили шинок «Диканька» із національними стравами та щирим українським колоритом! Маю дуже приємні спогади від тих часів. Пам'ятаю як приймала у «Диканьці» Національну капелу бандуристів України імені Г.Ш Майбороди,  народного артиста України, лауреата Національної премії України  ім. Т. Г. Шевченка Анатолія  Паламаренка, співачку Марічку Бурмаку. Читаю їх вірші та  слухаю музику.

У Миколаєві увійшла до складу Миколаївської фармацевтичної асоціації, яку згодом очолила. Взимку 2004 р. виводила підприємців під стіни Уряду з вимогою збереження єдиного податку для ФОП у фармацевтичній галузі. Права ФОП відстояли. У 2004 р. увійшла до складу Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України. Відстоювала права ФОП у складі Ради при КМУ під головуванням, спочатку Ксенії Ляпіної, а з 2008 р. Оксани Продан. З приходом до влади В.Януковича, Раду при Кабінеті Міністрів України очолили інші люди та був змінений весь склад. Громадську діяльність продовжувала у Миколаєві, створивши ГО «Миколаївська фармацевтична асоціація «ФармРада», яку і очолила. ГО «МОФАФР» постійно відстоювала права ФОП на ринку лікарських засобів, витримувала шалений тиск аптечних мереж та асоціацій – лобістів їх інтересів.

З 2012р., як представник малого підприємництва, стала членом Громадської Ради при Держлікслужбі України, де продовжувала реалізовувати програму ГО «МОФАФР» по захисту прав ФОП. Прийняття більшості дискримінаційних по відношенню до ФОП законопроектів вдалося не допустити, завдяки активній громадській позиції ГО. До структури ГО входили ФОП інших регіонів країни.

У 2014р. ці осередки були зареєстровані, у зв'язку з чим ГО була реорганізована у Всеукраїнське об'єднання та отримала нову назву. За рішенням членів ГО у назві збережено миколаївське коріння, оскільки саме з Миколаївщини розпочався рух по захисту малого підприємництва. У 2014р. ФОП пікетували Уряд у зв'язку із критикою політики міністра охорони здоров'я Олега Мусія по відношенню до малих підприємців у фармацевтичній сфері, лобізму інтересів великого бізнесу на ринку лікарських засобів.

Не маю власності та рахунків за межами України. У якості фізичної особи – підприємця, утримую одну аптеку та один аптечний пункт у м.Вознесенську Миколаївської області Пишаюся своїм маленьким, але кваліфікованим та дружним колективом.

У 2009 р. син пройшов конкурсний відбір в одну з київських гімназій, був зарахований до першого класу, у зв'язку з чим ми переїхали до столиці. Донька вийшла заміж, залишилася у м. Миколаєві, має 10-річний фармацевтичний стаж, вже понад 4 роки працює провізором у одній з аптек  м. Миколаєва.

Натепер продовжую бути членом Громадської Ради при Держлікслужбі України, маю 18-річний досвід організації фармацевтичного малого бізнесу, маю практичний досвід боротьби із корупцією та 15 річний досвід громадської діяльності. Не перебувала у жодній з політичних партій. Не претендую на займання керівних посад у органах державної влади. Я вдячна своїй сім'ї та людям, які підтримують мою громадську діяльність та позицію.  За активну громадську діяльність визнана у 2008р. людиною року у фармацевтичній сфері. Моя діяльність відзначена Подякою Прем'єр Міністра України «За особистий вагомий внесок у забезпечення розвитку підприємництва» (2009),  Почесною грамотою Комітету Верховної Ради України  з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва «За вагомий внесок у розвиток підприємництва в Україні»(2009), Почесною грамотою Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва «За вагомий внесок у реформування національної економіки, розвиток підприємництва та формування ринкової інфраструктури в Україні» (2009),  подячним листом Миколаївського міського голови «За високу професійну майстерність, громадську діяльність» (2008), Почесною відзнакою МОГО «Полтавське земляцтво «Ворскла» «За вагомий особистий внесок у розвиток української культури, продовження Полтавських народних традицій» (2008).





Задля знайомства із платформою ГО «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ «МИКОЛАЇВСЬКА ФАРМАЦЕВТИЧНА АСОЦІАЦІЯ ФАРМРАДА», пропоную ознайомитись із її позицією по окремих питаннях фармацевтичної сфери:

1. Погодження із громадськістю кандидатур до призначення на керівні посади Держлікслужби та її територіальних органів. (Держлікслужба: посади Голови, заступників Голови, голів та заступників голів департаментів; територіальні органи: начальник, заступники). На погляд ГО, призначення повинно проходити прозоро, за погодженням із Громадською Радою при Держлікслужбі. Відомості про кандидатури на посади повинні оприлюднюватися за місяць до погодження, при цьому зазначатися фахова освіта кандидата, стаж роботи за фахом, останнє місце роботи (що дасть можливість оцінити організаційні здібності особи). Протягом місяця до Громадської Ради повинна надходити інформація (заперечення або підтримка) від громадських організацій та громадян щодо кандидата. За результатами отриманих відомостей Рада повинна прийняти рішення шляхом голосування. Такий підхід істотно підвищить ступень довіри до регуляторного органу, дасть можливість мінімізувати корупційні ризики, тощо.

2. Ми пропонуємо зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, а саме:

· У розділі ІІ, доповнити пункт 2.6 новим абзацом такого змісту:

«Суб’єкти господарювання при продажу лікарських засобів через аптеки та їх структурні підрозділи, зобов’язані видавати особі, яка придбаває лікарські засоби, касовий чек, а для платників єдиного податку 2-3 категорії товарний чек, на повну суму проведеної операції.».
· У розділі ІІІ, абзац десятий пункту 3.5.7 викласти у наступній редакції:

зберігати протягом не менше трьох років документи, що засвідчують купівлю, із зазначенням назви, дати, форми випуску, кількості, серії та терміну придатності одержаного лікарського засобу, виробника, інформації про постачальника та реквізитів його ліцензії. Факт відсутності даних документів унеможливлює виконання ліцензіатом Ліцензійних умов;

Обидві норми спрямовані на попередження розповсюдження фальсифікованих лікарських засобів. ФОП, за законодавством мають право не використовувати РРО, проте товарний чек є цілком достатньою фіксацією факту купівлі – продажу. Фальсифікат поступає у роздріб без документів походження, оскільки жодна підпільна фабрика не наважиться надати супровідні документи на такий «товар», дистриб’ютор тим більше не зацікавлений висвітитися постачальником фальсифікату. Отже поставки фальсифікату характеризуються саме відсутністю документів про виробника, постачальника, підтвердження якості, тощо. Аптеки повинні усвідомлювати, що приймаючи у реалізацію «чорний» товар, вони ризикують позбутися своєї ліцензії.

3. Задля вирішення проблемних питань кодеїновмісних препаратів без обмеження їх доступності для пацієнтів (альтернатива предметно-кількісному обліку) запровадити обов'язковість збереження у аптеці рецептів на ці препарати протягом трьох років. Це дасть можливість Держлікслужбі аналізувати обсяги споживання, відслідковувати інші питання пов'язані із лікарськими засобами підвищеної групи ризику.

4. Уведення мораторію на створення проектів та прийняття регуляторних актів, спрямованих на обмеження діяльності ФОП на ринку лікарських засобів. (стосується проектів змін у Податковий Кодекс щодо спрощеної системи оподаткування для ФОП, примусове використання РРО, віднесення ФОП до платників ПДВ, тощо; проектів обмежень за освітньо-кваліфікаційним рівнем для ФОП; проектів щодо запровадження формули: 1 ФОП -1 аптека, і такі інші). Як правило проекти такого змісту аргументуються, нібито, активною участю ФОП у розповсюдженні фальсифікату. Однак статистичні данні за 2010р. - 9місяців 2014р. свідчать, що це неправда! Доля ФОП у обігу фальсифікату та незареєстрованих ліків мізерна по відношенню до юридичних осіб. Це підтверджує статистика, отримана у Держлікслужбі України за кожний рік. Слід усвідомлювати, що ФОП – власники аптек, нічим не відрізняються від ФОП інших сегментів ринку, навпаки, вони несуть незрівнянно більші фінансові витрати по утриманню аптек певної площі, висококваліфікованого штату працівників, дотриманню обов'язкового асортименту лікарських засобів, тощо.

5. Відміна ПДВ на лікарські засоби та вироби медичного призначення, як такого, що привів до подорожчання лікарських засобів на всіх ланках обігу, а кінцеве фінансове навантаження лежить на плечах споживача, тобто пацієнта. За даними Рахункової палати уведення ПДВ на лікарські засоби та вироби медичного призначення визнано неефективним заходом.

6. Дотримання принципу верховенства права у діяльності наглядових органів. У минулому Держлікслужбою неодноразово здійснювалися спроби законодавчих змін щодо виведення Держлікслужби з під дії Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Вказані спроби були обумовлені тим, що посадовці Держлікслужби не бажали дотримуватись вимог цього базового закону у сфері державного нагляду. Крім того, закон надає широкі права підприємцям під час здійснення державного нагляду, зокрема щодо не допуску при відсутності законних підстав для проведення перевірки, а також щодо права на громадських захист при проведенні перевірок та таке інше. ГО послідовно відстоювало обов'язковість дотримання Держлікслужбою вимог зазначеного закону. Сподіваємось, що реформований орган припинить незаконні спроби позбавитись встановлених законом обов'язків, при проведенні перевірок та не буде зазіхати на закріплені законодавчо права суб'єктів господарювання.

7. Як альтернатива «Аптечним палатам» пропонуємо створення при підтримці держави професійного союзу провізорів та фармацевтів без права входження до нього власників аптек та аптечних мереж. Недобросовісні власники змушують фармацевтів збільшувати обсяги продаж в тому числі за рахунок порушень вимог порядку продажу рецептурної групи лікарських засобів. Захист персоналу аптек від неправомірного звільнення, незаконних вимог роботодавця був би корисною функцією профсоюзу. Крім того, професійному союзу можливо надати право проведення підвищення кваліфікації та атестації як альтернатива Держлікслужби, із подальшим вирішенням питання повної передачі цієї функції. Членство у професійному союзі повинно бути на добровільних засадах, як це передбачено Конституцією України. Замість обов'язковості членства на законодавчому рівні, запропонована новація базується на принципі добровільності, адже пропонує функції по захисту прав провізорів та фармацевтів, а не додаткові примусові важелі, що є надійною запорукою привабливості нового інституту громадського самоврядування.

Більшість з перелічених вимог та проблем ГО доводила до Президента, Кабінету Міністрів України, МОЗ України, Держлікслужби України протягом 2010-2014р. Дотепер ані стара влада ані нова не прислухалися до цих вимог в повному обсязі.

Немає коментарів: