ПРАВДА ПРО СТАН УКРАЇНСЬКОЇ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ГАЛУЗІ

На цьому ресурсі ви побачите не тільки професійний огляд преси, правдиве інформування про лікарські засоби, а й реальні дії ФармРади у боротьбі за права фармацевтів та права споживачів: документи, запити до влади, проекти законів; акції, заходи, конференції. Реальні люди, що не пошкодували життя для цієї боротьби.
Ми відкриті для спілкування: ви завжди можете звернутися до нас і поспілкуватися наживо.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
© Остерігайтесь інформаційних підробок.
БУДЬТЕ ОБЕРЕЖНІ! Не станьте жертвами шахраїв! Вимагайте документацію, перевіряйте репутацію!

пʼятниця, 20 січня 2012 р.

У порівнянні з 2010 роком МОЗ України помітно підвищило ефективність державних закупівель

У порівнянні з 2010 роком МОЗ України помітно підвищило ефективність державних закупівель. Серед головних пріоритетів - максимальне забезпечення медикаментами потреб хворих шляхом оптимізації номенклатури закупівель і покращення якості закупівель.

Механізм досягнення пріоритетів - забезпечення формування конкурентного середовища в сфері державних закупівель, яке неухильно призводить до значної економії бюджетних коштів, що дає підстави для кількісного збільшення обсягів закупівель, а відповідно поліпшення рівня забезпечення потреб регіонів у медикаментах.

Починаючи з 2011 року Міністерство охорони здоров'я України розпочало оптимізацію номенклатури закупівель ліків, за період з травня до кінця року укладено усі необхідні договори на повну суму, передбачену держбюджетом-2011.

Торги відбулися за 732 (лотами) лікарських засобів, обладнання і виробів медичного призначення. Закупівля здійснювалась за більш ніж 1 тис найменувань лікарських засобів, обладнання і виробів медичного призначення. Всього було оголошено 1011 процедур закупівель (торгів і лотів). Кількість пропозицій учасників торгів, які надали тендерні пропозиції, становила 1644. Економія за торгами становила 155 млн грн. За час проведення торгів було укладено понад 150 додаткових угод.

Не дивлячись на те, що цього року торги відбувалися у дуже стислі строки через ротацію у керівних кадрах МОЗ України, вдалося забезпечити ефективне, а головне програмно-цільове , використання бюджетних коштів.

У 2010 році процедури тендерних закупівель вже почалися наприкінці січня (на початку року) 2010 року, а у 2011 році перші торги почали здійснюватись лише наприкінці травня із призначенням на посади нового міністра і заступників.

Не дивлячись на пізній початок процедур закупівель, трохи більше за півроку завдяки динамічній роботі і виваженим управлінським рішенням вдалося використати програмно-цільовим чином усі виділені бюджетні кошти на закупівлю медикаментів, обладнання і виробів медичного призначення згідно заявок поданих регіонами.

Для порівняння у 2010 році не вдалося з тих чи інших причин провести процедури закупівлі на 167,7 млн грн.

Тобто, цього року за порівняно менший термін, відведений на здійснення тендерних закупівель, вдалося використати порівняно більший обсяг призначених бюджетних коштів, при цьому забезпечивши мінімум програмно-цільових втрат!

Здійснення поставок за укладеними договорами

На сьогоднішній день згідно укладених договорів 2011 року поставлено товарів більше 1,220 млрд грн. (72%), третина усіх поставок за торгами 2011 року була здійснена достроково.

За рахунок налагодження системи дострокових поставок у тісній співпраці із постачальниками було пришвидшено постачання товарів майже на 170 млн грн. за найбільш соціально важливими напрямками медикаментозного забезпечення. Це дозволило компенсувати періоди тимчасової нестачі медикаментів у регіонах.

За IV квартал 2011 року за договорами 2011 року було здійснено більше поставок, аніж за весь 2010 рік за договорами 2010 року!

За 5 останніх місяців 2011 року було поставлено майже такий самий обсяг закупівель, скільки за весь 2010 року та 3 місяці 2011 року за договорами 2010 року.


Підвищення конкурентного поля і прозорості держзакупівель

Цього року вдалося помітно підвищити конкурентне середовище держзакупівель і забезпечити прозорість тендерних процедур.

Аналіз номенклатури і закупівель 2010 року показали, що із 1,47 млрд грн закупівель 80% переможцями стали 7 фірм , а ціни на лікарські препарати і обладнання за деякими позиціями в два і більше рази перевищували ціни виробників-нерезидентів.

Через забезпечення справедливого ставлення до всіх учасників ринку при розміщенні державних замовлень цього року переможцями торгів стали 70 різних постачальників . В середньому ціни знижено на 9-10%, а за окремими позиціями - у 2 і більше рази.
У порівнянні з 2010 роком МОЗ України помітно підвищило ефективність державних закупівель

Економія бюджетних коштів

Централізована система закупівель МОЗ України цього року дозволила за підсумками торгів досягти економії бюджетних коштів у розмірі 155 млн грн. (9%) порівняно з минулим роком.

Зокрема, наведемо окремі приклади досягнутої економії:

- в рамках програми "Імунопрофілактика" при закупівлі вакцин у цьому році досягнута економія в розмірі 22,6 млн грн (9%). Якщо в минулому році придбання вакцини для профілактики дифтерії, правця, кашлюку (Пентаксим) обходилася державному бюджету у 237,34 грн, то в цьому році вдалося її закупити всього за 157,23 грн. Торік вакцина для профілактики туберкульозу (вакцина туберкульозна БЦЖ) коштувала 1,25 грн, натомість цьогоріч її вдалося закупити за 1,08 грн.

- за програмою "Туберкульоз" вдалося зекономити більше 11 млн грн. (6,6%). Так, лише на одній закупівлі Левофлоксацина (500 мг) при закладеному в ТЗ обсягу фінансування у 11,5 млн грн. вдалося зекономити 6,4 млн грн. (56%).

- за програмою "Онкологія" за підсумками торгів загальна економія склала майже 41 млн грн (15,5%). Зокрема, при закупівлі Гозереліна (10,8 мг) в кількості 1713 од. була досягнута економія більш ніж у 2 млн грн. При закупівлі Доцетакселу (120 мг) у кількості 1592 од. економія склала 4,3 млн грн., закупівлі Золедронової кислоти (4 мг) економія склала 3,5 млн грн (73 %).

- за програмою "СНІД (ліки)" за підсумками проведених торгів загальна економія склала майже 23 млн грн (14,4%). Зокрема, при закупівлі "Лопінавір/Ритонавір" (200мг/50мг) економія коштів становила 17 млн грн..

Заощаджені кошти у 155 млн грн. були направлені на здійснення додаткових закупівель за найбільш пріоритетними напрямками здійснення державної політики медикаментозного забезпечення.

Особливості формування номенклатури закупівель

Вперше в практиці визначення номенклатури закупівель до етапу розгляду номенклатури на Комісії МОЗ України було проведено кілька попередніх етапів розгляду номенклатури в колах експертів та фахівців:

- робоча нарада за участю провідних експертів МОЗ;

- розширена робоча нарада за участю головних позаштатних спеціалістів МОЗ та представників усіх регіональних управлінь охорони здоров'я країни.

Завдяки цьому вдалося переглянути номенклатуру закуповуваних препаратів із урахуванням реальних потреб регіонів у медикаментах в якісному і кількісному відношенні. Першорядний пріоритет - забезпечити при обмеженому бюджетному фінансуванні охоплення лікарськими засобами максимальної кількості хворих шляхом першочергової закупівлі препаратів 1 та 2 ряду лікування, а також забезпечити цільове державне фінансування на профілактику та лікування на рівні ланок головним чином первинної та вторинної медичної допомоги.

Приклад: до недавнього часу держава могла забезпечити лікуванням лише 10-15% онкохворих. Це пов'язано з тим, що в МОЗ не існувало впорядкованої і ефективної системи державної закупівлі онкопрепаратів. Цьогоріч було поставлено і досягнуто завдання забезпечити лікуванням за рахунок держави принаймні 35-40% хворих. Для цього в корені переглядаються принципи забезпечення онкохворих ліками (відмова від закупівлі дороговартісних препаратів таржетної, цільової дії, вартість яких досягала 13 тис. грн. ) на противагу закупівлі більш універсальних у лікувальній терапії препаратів (у ціновому проміжку від 16 грн. до 5 тис. грн. за од.).

Прес-служба МОЗ України
moz.gov.ua

Немає коментарів: